Ines Querubina Ceni

Email ines.ceni@agu.gov.br

Attorney general at the Procuradoria-Geral Federal – PGF (Federal Prosecutor General office), agency of Advocacia-Geral da União – AGU (Attorney General of the Union) in Brazil.

Member of the Equipe Nacional de Cobrança – ENAC (National Agency of Collection) of the Procuradoria-Geral Federal – PGF (Federal Prosecutor General office).

Doctoral student of Legal Science at the Universidade do Minho (University of Minho).

Master degree in Legal Science at the Universidade do Vale do Itajaí – UNIVALI (University of Vale do Itajai) defended the thesis “Advocate General of the European Court of Justice: a study on the implementation of fundamental rights from his perspective”.

Bachelor degree in Law at the Universidade Católica do Paraná (Catholic University of Parana).

• Administrative Law
  • Comparative Law
  • Community Law
  • Public Law
  • Administrative Procedural Law
  • Tax Law
  • Human Rights

This researcher belongs to JUSLAB.

Articles

• CENI, Ines Querubina. Advogado-Geral do Tribunal de Justiça da União Europeia: um estudo sobre o seu papel como agente concretizador do Direito Comunitário. (2017),  Submission to Publication. Revista da AGU, Brasil.
  • CENI, Ines Querubina. Tribunal de Justiça da União Europeia, Corte Europeia de Direitos Humanos e Tribunal Nacional: até que ponto essa relação triangular torna mais efetivo o sistema europeu de proteção aos direitos humanos na União Europeia? (2017). Submission to Publication. Revista da AGU, Brasil.