Letícia Oliveira António

Email advleticiaoliveira@gmail.com

Educator on Human Rights, member of Research Center for Justice and Governance (DH and JusCrim), editor of Youth for Human Rights, master’s student in Human Rights at the University of Minho (Portugal), graduated in Law from the University of Amazon (Brazil), president of International Institute of Justice. Developed activies at the Federal Attorney General’s Office, Public Prosecution Service, State Court of Justice, State Government, as well as companies, NGOs and foundations. Was member of the National Commission for Youth in Brazil and is member of the Youth Secretariat in Portugal. Was national representative/Youth Delegate, as well as selected intern at the United Nations (USA) and at the Ministry of Foreign Affairs (Portugal).

• Human Rights
  • International Law
  • Public Law and Policies
  • Fundamental Rights
  • Criminology

This researcher belongs to DH e JusCrim.

• Simposio Internacional EDiSo (Universidade de Santiago de Compostela, Espanha)
  • Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento (Universidad de Sevilla, Espanha)
  • Congresso Global de Direitos Humanos (Lamego, Portugal)
  • Seminário Internacional sobre Direitos Fundamentais na Europa e América Latina (UniEuro, Brasília, Brasil)